به نام خالق یکتا

تحقیق و پژوهش از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردار است. زیرا پیشرفت و ترقی در هر کشور به واسطه ی تحقیق و پژوهش پدید می آید. با توجه به جایگاه پژوهش و فناوری، شورای فرهنگ عمومی کشور، ۲۵ آذر ماه را به این نام اختصاص داد و وزارت علوم تحقیقات و فناوری نیز از سال ۱۳۷۹ خورشیدی هفته آخر آذر را به نام هفته پژوهش نام‌گذاری نمود که از سال ۱۳۸۴ خورشیدی به عنوان هفته پژوهش و فناوری تغییر نام یافت.

لذا به پاس زحمات و تلاش های محققان و پژوهشگران، شرکت فناوری و مهندسی پرتو صنعت طلایی طی فراخوان، ۱۵ پژوهشگر برتر را بر اساس دستورالعمل ۲۲مین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده کشور، انتخاب و تندیس، حکم پژوهشگر برتر و تقدیرنامه به این عزیزان تقدیم می کند.

قابل گفتن است طبق تصمیمات متخذه، ۶ تندیس متعلق به پژوهشگران مقطع کارشناسی (دانشجو و دانش آموخته) می باشد. همچنین ۵ تندیس متعلق به پژوهشگران مقطع کارشناسی ارشد (دانشجو و دانش آموخته) می باشد و ۴ تندیس نیز متعلق به پژوهشگران با داشتن مدرک دکتری تخصصی و دانشجویان این مقطع است.

همچنین شرکت در این رویداد بزرگ و مهم و رقابتی، رایگان است. و تمام دانشجویان و دانش آموختگان تمامی رشته های تحصیلی و در تمامی مقاطع تحصیلی می توانند در این رویداد بزرگ شرکت نمایند و هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد.

لذا بدینوسیله از کلیه اساتید، پژوهشگران، اندیشمندان، صاحب نظران و دانشجویان علاقه مند به شرکت در این جشنواره دعوت می گردد رزومه علمی خود را از طریق سامانه ثبت نام و نسبت به ارسال رزومه خود اقدام نمایند.

و من ا … التوفیق

سید محمدرضا حسینی علی اباد

ریاست جشنواره

 

بسمه تعالی

از آنجایی که پژوهش به عنوان اساسی ترین نیاز هر جامعه‌ای برای رسیدن به پیشرفت و توسعه شناخته می‌شود، قدرت هر کشوری نیز مبتنی بر پژوهش‌های مستدل و دقیق و تولید علم استوار است. از این رو مدل و سطح فعالیت‌های پژوهشی یکی از شاخص‌های اصلی توسعه و پیشرفت به شمار می رود و موفقیت در تمام فعالیت‌های مربوط به توسعه از جمله صنایع، کشاورزی و خدمات به گونه‌ای به گسترش فعالیت‌های پژوهشی بستگی دارد. اهمیت مقوله پژوهش سبب شد تا شورای فرهنگ عمومی کشور، ۲۵ آذر را به این نام اختصاص دهد و وزارت علوم تحقیقات و فناوری نیز از ۱۳۷۹ خورشیدی هفته آخر آذر را به نام هفته پژوهش نام‌گذاری کرد که از ۱۳۸۴ خورشیدی به عنوان هفته پژوهش و فناوری تغییر یافت. بنابراین شرکت فناوری و مهندسی پرتو صنعت طلایی با هدف شناسایی پژوهشگران برتر و ارج نهادن به زحماتشان و  تشویق دانشجویان و جامعه به سوی پژوهش و فناوری از امسال بصورت سالانه در ۲۵ ام آذر ماه جشنواره ای با عنوان ” نخستین جشنواره پژوهشگران برتر و منتخب شرکت فناوری و مهندسی پرتو صنعت طلایی” برگزار می کند . طی فراخوان ۱۵ پژوهشگر برتر را بر اساس دستور العمل بیست و دومین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده کشور، انتخاب و تندیس، حکم پژوهشگر برتر و تقدیر نامه به این عزیزان تقدیم می گردد.

لازمه نیل به اهداف توسعه ملی در سطوح بالا برخورداری از دانش و تکنولوژی پیشرفته است‌ که‌ تنها در سایه انجام پژوهش‌های‌ بنیادی‌، کاربردی و توسعه‌ای کسب می‌شود. تجارب جوامع پیشرفته و کـشورهایی کـه در سـال‌های گذشته پدیده عقب‌ماندگی را پشت سر گذاشته‌اند، گواهی بر این واقعیت‌ است‌. در واقع حل‌ ‌مشکلات‌ و رفع نیازهای توسعه علمی بیشتر کشورهای پیشرفته و در حال توسعه به وسیله دانشگاه‌ها و در سایه انجام پژوهـش‌های علمی و نوآوری‌های اساتید و پژوهشگران دانشگاهی صورت پذیرفته است.

امید است این جشنواره بتواند فرصت تعامل و تبادل دانش میان پژوهشگران در عرصه آموزش و دانشگاه را فراهم نماید. همچنین ایجاد انگیزه، شور و اشتیاق میان دانشجویان برای حرکت به سمت پژوهش و فناوری را موجب گردد و مدعی باشیم که این جشنواره فرصت خوبی برای ایجاد انگیزه بین پژوهشگران و از همه مهتر این پژوهش های انجام گرفته موجبات حل‌ ‌مشکلات‌ و رفع نیازهای توسعه علمی است. و با برگزاری هر چه باشکوه تر این جشنواره گامی هر چند کوچک در آبادانی کشور عزیزمان ایران برداریم.

سمیه صائب نیا

دبیر علمی جشنواره

در دستور زبان علوم مدیریت و اقتصاد از توسعه به عنوان ارتقاء سطح کمی و کیفی زندگی اجتماعی ما یاد می شود، فرهنگ و علم به عنوان زیربنای رشد و توسعه جامعه و اهمیت آن در تمام اعصار کارکرد خود را در جوامع نمایان ساخته است.

در جامعه، علوم مختلف برای رفع نیازهای بشری دائماً در حال تکامل و کسب دستاوردهای جدید برای حل موضوعات هستند. یکی از بهترین راه ها برای برطرف نمودن نیازهای جوامع در سطوح مختلف و حوزه‌های مختلف پژوهش است. در کشور ما ۲۵ آذرماه به عنوان روز پژوهش در نظر گرفته شده و از آنجایی که پژوهش به عنوان یک جستجو با مراحل منظمی که به روش علمی می توانند یک روند هوشمندانه، هوشیارانه، خلاقانه و سامان مند برای بازگویی و بازنگری پدیده ها رخداد ها رفتارها و نگاشته ها در صدد رفع نیازهای جامعه باشد و پژوهشگر به عنوان عامل انسانی که می تواند بر اساس موارد مذکور یاس های انسانی را در جامعه در خدمت جوامع بشری برای نیل به اهداف انسان‌دوستانه به کار گیرد.

بر اساس همین نگرش هایی که در حوزه پژوهش به منظور حل مشکلات جامعه و کاربردی ساز کاربردی ساختن یافته های جدید، دغدغه و راهبرد اولویت دار شرکت فناوری و مهندسی پرتو صنعت طلایی، ارج نهادن به پتانسیلهای پژوهشگران و کاربردی کردن یافته های آنها در بیست و پنجم آذرماه جشنواره ای با عنوان “نخستین جشنواره پژوهشگران برتر و منتخب شرکت فناوری و مهندسی پرتو صنعت طلایی” برگزار می کند. این امر بهانه ای ست که حضور و دستاوردهای پژوهشگران عزیز و ارجمند را در این جشنواره ارج نهیم.

 امید است، ما هم در سهم خودمان در توسعه همه جانبه کشور عزیزمان و پایداری آن، گامهای مفید و موثری برداریم.

سید پدرام موسوی
ریاست شورای سیاستگذاری