به نام خالق یکتا

راهی که منجر به شناخت بهتر جهان هستی می شود، ابتکارات، خلاقیت و پژوهش های بشر است. این قدرت ذهن و اندیشه و تفکر پژوهشگران و محققان است که موجب موفقیت روزافزون علمی می گردد. در واقع نتیجه پژوهش ها بر بسط علم و اندیشه انسان و حتی تمدن بشری می تواند تاثیر بگذارد.

تحقیق و پژوهش از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردار است. زیرا پیشرفت و ترقی در هر کشور به واسطه ی تحقیق و پژوهش پدید می آید. با توجه به جایگاه پژوهش و فناوری، شورای فرهنگ عمومی کشور، ۲۵ آذر ماه را به این نام اختصاص داد و وزارت علوم تحقیقات و فناوری نیز از سال ۱۳۷۹ خورشیدی هفته آخر آذر را به نام هفته پژوهش نام‌گذاری نمود که از سال ۱۳۸۴ خورشیدی به عنوان هفته پژوهش و فناوری تغییر نام یافت.

لذا به پاس زحمات و تلاش های محققان و پژوهشگران، شرکت فناوری و مهندسی پرتو صنعت طلایی طی فراخوان، ۱۵ پژوهشگر برتر را بر اساس دستورالعمل ۲۳مین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده کشور، انتخاب و تندیس، حکم پژوهشگر برتر و تقدیرنامه به این عزیزان تقدیم می کند.

قابل گفتن است طبق تصمیمات متخذه، ۶ تندیس متعلق به پژوهشگران مقطع کارشناسی (دانشجو و دانش آموخته) می باشد. همچنین ۵ تندیس متعلق به پژوهشگران مقطع کارشناسی ارشد (دانشجو و دانش آموخته) می باشد و ۴ تندیس نیز متعلق به پژوهشگران با داشتن مدرک دکتری تخصصی و دانشجویان این مقطع است.

همچنین شرکت در این رویداد بزرگ و مهم و رقابتی، رایگان است. و تمام دانشجویان و دانش آموختگان تمامی رشته های تحصیلی و در تمامی مقاطع تحصیلی می توانند در این رویداد بزرگ شرکت نمایند و هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد.

لذا بدینوسیله از کلیه اساتید، پژوهشگران، اندیشمندان، صاحب نظران و دانشجویان علاقه مند به شرکت در این جشنواره دعوت می گردد رزومه علمی خود را از طریق سامانه ثبت نام و نسبت به ارسال رزومه خود اقدام نمایند.

و من ا … التوفیق

سید محمدرضا حسینی علی اباد

ریاست جشنواره

 

بسمه تعالی

علم و تحقیق، کلید قطعی پیشرفت کشور است (مقام معظم رهبری)
تحقیق و پژوهش از رکن های اساسی رشد و توسعه پایدار و همچنین از عوامل مهم و اثرگذار در پیشرفت اجتماعی، اقتصادی و .. ارتقا سطح کیفی زندگی و رشد شاخص های کلان یک کشور است. آنچه که موجب ظهور فناوری های جدید می شود، رشد روزافزون علم و دانش، افزایش اطلاعات و آگاهی ها است؛ به طوری که با بکارگیری از علم، دانش، تفکر و اندیشه در فنون و رشته های مختلف به شیوه ای کاردرست به ویژه در حوزه های فناوری های نوین باعث خودکفایی جامعه و کشور می گردد.
یکی از ارکان بسیار مهم و بنیادی در هر مجموعه علمی، پژوهش است. در واقع تحقیق و پژوهش موتور محرکه تولید دانش، و پیشرفت جامعه محسوب می شود. ۲۵ آذر ماه هر سال، به نام روز پژوهش و فناوری نامگذاری گردیده است. به همین مناسبت شرکت فناوری و مهندسی پرتو صنعت طلایی با همکاری مرکز پژوهش های صنعتی و معدنی تجهیز صنعت نگین پاسارگاد، دومین دوره جشنواره را به مناسبت هفته پژوهش در مورخ ۲۵ آذر ماه و نظر به اهمیت پژوهش و تحقیق و بر اساس دستورالعمل ۲۳مین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده کشور برگزار می نماید.

 سید فخرالدین طاهرزاده موسویان

مدیر کمیته علمی

پژوهش به عنوان یکی از ارکان توسعه در سطح بین الملل مورد توجه متولیان و و صاحبان امر بوده و اکنون به عنوان یکی از زیرساخت های رشد کمی و کیفی علمی، اجتماعی، اقتصادی و سایر ابعاد محسوب می شود.
اصول پژوهش بر مبنای بررسی و مطالعه سیستماتیک مواردی هست که به منظور اثبات حقایق و رسیدن به نتایج جدید پژوهشگر را قادر می سازد تا بتواند نسبت به حل موضوعات طرح شده سوق دهد.
آنچه که در جشنواره پژوهشگران برتر سال ۱۴۰۱ مدنظر است این که یک پژوهشگر با استفاده از رویه هایی مثل بی طرفی در تحقیق انجام آزمایش ها بر اساس آخرین متد ها و استانداردهای جهانی و استفاده بهینه از منابع موثق و قابل اتکای موجود بتوانند خوب خودش باشد و موضوع پژوهش را در مسیر خود آنالیز نموده و در راستای مسیر اهداف و برنامه های انسانی گام های اثربخش و کارآمدی برداشت‌های که نتیجه آن پویایی در کشف حقایق و تجزیه و تحلیل صحیح اطلاعات برای افزایش درک یک موضوع یا مطلب است.
بر اساس جامعه شناسی پژوهش در این مقاله مورد توجه و عنایت یک پژوهشگر باید باشد این است که پژوهش باید راه‌های جدیدی را برای توسعه اجتماعی برای افراد باز کند و بر مبنای روانشناسی پژوهش این که یک پژوهشگر به گونه‌ای با تیزبینی هوشمندی تدبیر و اقدامی بر اساس و مبنای خلاقانه و سازماندهی شده بتوانند پدیده‌ها حقایق رخدادها و و یافته های خود را در قالب موضوعات و مقوله های پژوهشی در اختیار مخاطبان خود قرار دهد تا این یافته ها بتوانند بشر و جامعه بشری را در مسیر پیشرفت دانش بشری قرار دهد
بر همین اساس رویکرد توسعه ای و و استراتژی شرکت فناوری و مهندسی پرتو صنعت طلایی و مرکز پزوهش های صنعتی و معدنی تجهیز صنعت نگین پاسارگاد بر این باور است که بتواند مسیر را برای پژوهشگران هموار نماید و آخرین یافته های آن را بر اساس ارتباطات علمی در اختیار مخاطبان قرار دهد جا دارد از اینجا دست تک تک شما عزیزان را بفشاریم و از اینکه در مسیر اعتلای رشد و توسعه انسانی گام بر می دارید از شما قدردانی و همت والای شما را بستاییم. همواره برقرار و مدر مسر رشد علم و پژوهش مانا باشید.

سید پدرام موسوی
مدیر کمیته اجرایی

 

پژوهش برای رسیدن به حقایق از نیازهای ضروری و حل مشکلات اساسی در مسیر پیشرفت جامعه و کشور است. پژوهش می بایست مسئله محور و فناور محور باشد. در این راستا پژوهش می بایست پل ارتباط دانشگاه و صنعت باشد. 

علت نام‌گذاری روز پژوهش در ۲۵ آذر ماه چنین روزی این است که در این روز مردم با اهمیت پژوهش، نقش ، جایگاه وتاثیرآن در اداره سازمان ها، اداره کشور و جامعه و بهبود وضع زندگی و معیشتی شهروندان آشنایی بیش تری پیدا کنند. 

توسعه علمی، صنعتی و فرهنگی هر کشور بدون پرداختن به امر پژوهش با موفقیت چندانی همراه نخواهد بود. تولید علم جز با پژوهش و تحقیق عملی نمی‌شود، پژوهش می بایست در جهت حل مشکلات صنعت باشد و با ارایه راهکار ها و پیشنهادات کاربردی و اجرایی بتواند گوشه ای از چالش های کشور را مرتفع نماید و این امر نیاز به فرهنگ سازی و آموزش است.

 اما بهتر این است که در استفاده از پژوهش‌های موجود ضرورت دهی، اولویت بندی و ارزش کمی و کیفی و چگونگی استفاده از پژوهش‌ها را مد نظر قرار دهیم. لذا انتخاب موضوع پژوهش وانتخاب جامعه هدف نیاز به بررسی و دقت فراوان دارد. 

  در این راستا شرکت فناوری و مهندسی پرتو صنعت طلایی به منظور ترویج فرهنگ پژوهش، با هدف شناسایی پژوهشگران برتر و ارج نهادن به زحماتشان و تشویق دانشجویان و جامعه به سوی پژوهش و فناوری از برای دومین سال در ۲۵ ام آذر ماه جشنواره ای با عنوان ” جشنواره پژوهشگران برتر و منتخب شرکت فناوری و مهندسی پرتو صنعت طلایی” برگزار می کند . طی فراخوان به تعدادی پژوهشگر برتر را بر اساس دستور العمل بیست و سومین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده کشور، انتخاب و تندیس، حکم پژوهشگر برتر و تقدیر نامه به این عزیزان تقدیم می گردد.

به امید اینکه با ارسال دستاوردهای پژوهشی و حضور در این جشواره بتوانیم سهمی در توسعه همه جانبه کشور و خلق مزیت رقابتی پایدار داشته باشیم.

فرزاد رمضانی راد

ریاست شورای سیاستگذاری

بهترین مشوق برای گسترش علم، تکریم دارنده‌ی علم است.(مقام معظم رهبری)
درجوامع رو به پیشرفت اندیشیدن و پژوهش یکی از نیاز های اصلی آن جامعه است . در هر جامعه ای که پژوهش کمرنگ شود ارتقا سطح علم و دانش در آن جامعه روز به روز مشکل تر خواهد شد زیرا پژوهش از اصلی ترین ارکان آموزش، تولید و ترویج علم میباشد. در هر پژوهش برای رسیدن به نتایج مطلوب باید به پاسخ به سوالات و مجهولات اقدام نمود که راهکار ها و نتایج حاصل از پژوهش را با خلق مفهوم و روش های مدل سازی و تحلیل نتایج حاصله را به صورت علمی و معتبر به دست عموم میرسانند که مطالعه و استفاده از این دانش های کاربردی و نوآورانه اغلب باعث گسترش علم و توسعه در تمام زمینه های علمی میباشد ولذا اهمیت پژوهشگر با عنایت به نقش مهم درجامعه بسیارواضح و اشکار است و لزوم تجلیل از پژوهشگران بر همگان مبرهن است ومفتخریم تا به بهانه هفته پژوهش ، جشنواره تجلیل از پژوهشگران وفناوران برگزیده کشور را به همت شرکت فناوری و مهندسی پرتو صنعت طلایی برگزار نماییم تا توانسته باشیم گامی هرچند کوچک در راستای ترویج پژوهشگری و تجلیل از زحمات ارزنده پژوهشگران برداشته باشیم.
امام علی‌ علیه السلام :
لاعَمَلَ کَالتَّحقیقِ
هیچ کرداری مانند پژوهش نیست
غررالحکم و دررالکلم ، ح ۱۰۴۸۳ .

محمدرضا صفری چاکری

مدیر اطلاع رسانی و تبلیغات