Artboard 2Artboard 2Artboard 2Artboard 2
  • صفحه اصلی
  • گروه علوم پایه
    • کنفرانس ها و همایش ها
    • نشریات و مجلات
    • نشست های علمی
  • گروه فنی مهندسی
    • کنفرانس ها و همایش ها
    • نشریات و مجلات
    • نشست های علمی
  • گروه هنر
    • کنفرانس ها و همایش ها
    • نشریات و مجلات
    • نشست های علمی
  • گروه زبان
    • کنفرانس ها و همایش ها
    • نشریات و مجلات
    • نشست های علمی
  • گروه علوم انسانی
    • کنفرانس ها و همایش ها
    • نشریات و مجلات
    • نشست های علمی
  • گروه علوم پزشکی
    • کنفرانس ها و همایش ها
    • نشریات و مجلات
    • نشست های علمی
  • گروه علوم اسلامی
    • کنفرانس ها و همایش ها
    • نشریات و مجلات
    • نشست های علمی
  • گروه علوم کشاورزی و منابع طبیعی
    • کنفرانس ها و همایش ها
    • نشریات و مجلات
    • نشست های علمی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • تبلیغات در کنف نشر
  • ساختار سازمانی
  • جشنواره پژوهشگران برتر
    • جشنواره پژوهشگران برتر سال ۱۴۰۰
      • درباره جشنواره
      • سخن مسئولین جشنواره
      • ساختار سازمانی
      • حامیان جشنواره
      • پوستر جشنواره
      • دستور العمل ۲۲امین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده کشور
      • راهنمای تدوین و تنظیم رزومه
      • ثبت نام و ارسال رزومه
      • اسامی پژوهشگران برتر منتخب
      • رونمایی و مستندات از تندیس پژوهشگران برتر
      • تماس با ما
    • جشنواره پژوهشگران برتر سال ۱۴۰۱
      • درباره جشنواره
      • سخن مسئولین جشنواره
      • ساختار سازمانی
      • حامیان جشنواره
      • پوستر جشنواره
      • دستور العمل ۲۳امین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده کشور
      • راهنمای تدوین و تنظیم رزومه
      • ثبت نام و ارسال رزومه
      • اسامی پژوهشگران برتر منتخب
      • رونمایی و مستندات از تندیس پژوهشگران برتر
  • کنفرانس ها
کارگاه مقابله با استرس
آذر ۱۴, ۱۴۰۱
تاکتیک ها و تکنیک های نوین آینده پژوهی ابزاربسیار موثرجهت سیاست گذاری و تعیین اولویت های سیاست گذاری علم و تکنولوژی
آذر ۱۴, ۱۴۰۱
منتشر شده توسط admin در آذر ۱۴, ۱۴۰۱
موضوعات
  • ارشیو 1401
  • گروه هنر
  • نشست های علمی
  • نشست های علمی
برچسب ها
  • نقد کتاب،آموزش بازیگری در قرن بیستم،آلیسون هاج،آموزشگاه آزاد سینمایی آپادانا،پژوهشکده سینمایی آپادانا،تست بازیگری،آیناز سعدآبادی،بازیگری سینما،ایرافیل شیرازی،نقد علمی،پژوهش در هنر،دانشگوه
بنام نامی دوست که حادث وجودم از قدیم رحمت اوست. کتاب آموزش بازیگری در قرن بیستم به قلم آلیسون هاج ALISON HODGE که در ترجمه ی خانم هاجرهوشمندی هوج معرفی گردیده با اشتباهات ویرایشی عطاء الله کوپال در سال ۱۳۹۹ توسط موسسه انتشاراتی افکار جدید تهران به چاپ رسیده است. ساختمان کتاب،گزینش آراء برخی از بازیگران و کارگردانان عرصه نمایش از استانیسلاوسکی تا استانیوسکی است که پیش از این درباره بازیگری تاتر سخن سفته اند و به جای آنکه بدنبال ارائه راه حلی بر مساله ی خریدار باشد ،متاثر از استراتژی های فروش و بازاریابی است. ترجمه با وابستگی بالا به معنای تحت الفظ در کمال بی حوصله گی و شتابزده انجام شده وخالی از هرگونه ذوق و سلیقه هنری است. کم ذوقی مترجم موجب تنافرواطنابی رکیک درمتن گردیده و مطالعه کتاب را کسل کننده و محال می نماید. بهتر بود مترجم درابتدا نویسنده ی کتاب را معرفی نماید سپس علت انتخاب واهمیت و ضرورت ترجمه ی اثر را برای مخاطب تبیین نماید تا خریدار کتاب بتواند با دریافت اطلاعات صادقانه و کافی اقدام به خرید اثر نماید، در واقع علت این کار ، چیزی جز علامت دهی غلط عمدی برای فریب مشتری و فروش بیشتر نیست.دراولین خط پیش گفتار از کتاب،خانم آلیسون کتابش را مجموعه ای برگرفته از مقالات پیرامون موضوع بازیگری معرفی داده فلذا لازم است برای حفظ امانت و رعایت اخلاق عناوین مقالاتی که از آنها برای تالیف کتاب سود جسته به همراه نام نویسندگان ارائه نماید. یکی از مهم ترین نکات فنی در نگارش کتب آموزشی و مقالات علمی، ارجاع دهی دقیق وارائه کامل منابع و ماخذ مورد استفاده درمتن و پایان پژوهش است . ضعفی که درکتاب آموزش بازیگری در قرن بیستم کاملا مشهود است. پیشینه ی درست و مناسبی ازآموزش بازیگری در کتاب ارائه نگردیده .عدم اشراف ، نقص در پژوهش و عجز در ارتباط دهی و انتقاد از آراء مطروحه دلیل دیگری بر ناتوانی نویسنده ی کتاب در ارائه ی تحلیل و استنتاج تعلیمی است. قلم نویسنده ضعیف و کتاب در حد توصیف آنهم بشکلی ناقص و ابتر است.اگر کسی با دیدگاه و هستی شناسی استانیسلافسکی آشنایی نداشته باشد و کتاب های ایشان را مطالعه نکرده باشد ،در کتاب حاضر به تصویر ناقصی از وی می رسد. عدم ارائه ی پیشینه و ورود نامناسب به بحث آموزش بازیگری در این کتاب، موجب شده تا جذابیت و ضرورت موضوع برای مخاطب تبیین نشود بگونه ای که از صفحه ی ۳۰ به بعد مطالعه ی اثر به طرز ناامید کننده ای خسته کننده می شود. با توجه به کتمان عنوان و نویسندگان مسوول مقالاتی که مورد استفاده در نگارش اثربوده اند ، روش گرداوری مطالب و منابع گنگ و نامتعارف می باشد فلذا ارزیابی صحت و سقم مطالب کتاب میسر نمی باشد. بحث بازیگری در کتاب حاضر به پرداخت و نتیجه گیری نمی رسد و خواننده ی کتاب بیشتر گیج و گرفتار می شود تا اقناع.در واقع کتاب حاضر به دنبال حل مساله یا پاسخگویی به نیاز مخاطب در باب رسیدن به روش های منطقی نظری و عملی جهت اکتساب مهارت بازیگری نیست بلکه بیشتر کلی گویی و صرف فعل ماضی است تا تشریح و تحلیلی دقیق از وضعیت گذشته برای اتخاذ استراتژی های درست در آینده. در گرداوری مطالب کتاب نیز روش تحقیق ، منابع تحقیق ونویسندگان مسوول معرفی و اعلام نگردیده اند فلذا آنالیز مطالب وارزیابی علمی آن میسر نمی باشد. به زعم اینجانب کتاب در تحقق هدف ناتوان است زیرا به بیان روشن ومناسب مساله نرسیده است. فلذا کتاب حاضر را فاقد ارزش علمی و استنادی دانسته و برای مطالعه به علاقه مندان هنر بازیگری پیشنهاد نمی کنم . درپناه خرد باشید آیناز سعدآبادی ،دانشجوی بازیگری _اسرافیل شیرازی
اشتراک گذاری
0
admin
admin

مطالب مرتبط

بهمن ۱۱, ۱۴۰۱

دهمین کنفرانس بین المللی عمران،معماری و مدیریت شهری


اطلاعات بیشتر
بهمن ۱۱, ۱۴۰۱

کارگاه آموزش نرم افزار spss


اطلاعات بیشتر
بهمن ۴, ۱۴۰۱

جشنواره شعر آذری ایران دل


اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    logo-samandehi

    درباره پایگاه خبری کُنف نَشر

    --------------------------------------------------------------------------------------------------

    پایگاه خبری کُنف نَشر در تابستان سال ۱۴۰۰ به منظور اطلاع رسانی کنفرانس ها، همایش ها، کنگره ها، سمینارها، نشریات و رویدادهای علمی ملی و بین المللی راه اندازی شده است.
    کلیه مسئولین رویدادهای علمی می توانند اخبار و مطالب خود را جهت نشر در این پایگاه ارسال نمایند.
    پیشاپیش از اینکه با درج لوگو، معرفی و نشر این پایگاه به دیگران، حمایت می نمایید، بسی نهایت سپاس را داریم.

    کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه خبری کُنف نَشر می باشد.

    تذکر: پیش از هرگونه برنامه ریزی یا اقدامی جهت ثبت نام و ارسال مقاله، لطفا از مسئولین برگزاری با ورود به سایت اصلی کنفرانس و نشریه، صحت اطلاعات مورد نظر را پیگیری نمایید.
    تذکر۲: از ارسال مقاله به این پایگاه جدا خودداری نمایید.

    کاری از گروه طراحی سایت آسان وب